1399/02/31
نخستین دوره مسابقات کتابخوانی

در قالب طرح «8 بهشت» برگزار می‌شود

نخستین دوره مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویان دانشگاه‌های تهران و البرز

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران از برگزاری نخستین دوره مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویان در قالب طرح «8 بهشت» برای دانشگاه‌های تهران و البرز خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، «جمال رحیمیان»، با بیان این‌که این مسابقات در نخستین دوره برای دانشجویان دانشگاه‌های منطقه یک(تهران و البرز) برگزار می‌شود، در ادامه اظهار کرد: در قالب این طرح هر ماه یک کتاب و یک مسابقه برگزار و هر مسابقه 24 برگزیده خواهد داشت.

وی ادامه داد: پس از برگزاری 8 مسابقه طی یکسال جایزه ویژه 8 بهشت به 8 برگزیده‌ای تعلق می‌گیرد که طی این مدت(8 دوره مسابقه)بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران خاطرنشان کرد: ثبت‌نام و آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به نشانی bookrc.ir

مراجعه کنند.

رحیمیان زمینه‌سازی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان دانشجویان کشور را از اهداف این طرح دانست و گفت: تشویق و ترغیب دانشجویان به مطالعه آثار فاخر منتشر شده در داخل یا خارج کشور، بهره‌وری مناسب از اوقات فراغت دانشجویان کشور و زمینه‌سازی جهت تربیت نسل جدید آینده ساز کشور با ارتقاء شاخص کتابخوانی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان این‌که این طرح در سال نخست در دانشگاه‌های ایران و البرز و در دومین سال به صورت سراسری در کل کشور برگزار می شود، در ادامه خاطرنشان کرد: برگزار کننده طرح 8 بهشت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با مشارکت و همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران است.

به گفته رحیمیان، در دوره سراسری دوم از همکاری و حمایت نهادها و سازمان‌ها استقبال می‌شود.

براساس این گزارش، کتاب علی از زبان علی برای نخستین مرحله مسابقه در اردیبهشت ماه، جوان و انتخاب بزرگ جهت مطالعه دانشجویان در خرداد ماه، بینوایان برای فصل تابستان دانشجویان، خط مقدم برای مهر ماه، نفحات نفت آبان ماه، پیرمرد و دریا جهت مطالعه و برگزاری مسابقه در آذرماه، آن مرد با باران می‌آید برای بهمن ماه و عشق هشتم برای اسفندماه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

نخستین مرحله از این مسابقات 7 خرداد ماه برگزار می‌شود.

تعداد بازدید:
349
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي
تهران، ميرداماد غربي، پلاك 470
تلفن: 88882991 كد پستي: 1969764499
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.